Hoe weet ik of de rit die ik wil gaan maken binnen de 5 zones valt?
Een rit van 5 zones komt ongeveer overeen met 20 kilometer. Om te weten of u binnen de 5 zones blijft kunt u het volgende nummer bellen: 0900 9988 778. Als uw vertrekadres en aankomstadres zich binnen de regio Midden-Holland bevinden, kan het soms voorkomen dat u toch meer dan 5 zones reist. Dit is een uitzonderig die wordt gemaakt omdat een aantal zonegrenzen ongunstig lopen.
Mag ik in mijn scootmobiel blijven zitten als de taxibus aan het rijden is?
Nee, om veiligheidsredenen moet u een transfer naar een gewone taxistoel maken.
De chauffeur brengt mij van deur tot deur. Is deze deur de voordeur van mijn flat op de achtste verdieping?
Nee, deze deur is de eerste deur van een gebouw (portiek, winkeldeur). Dus ingeval er sprake is van een flatgebouw, bejaardenflat, verpleeghuis, portiekwoning etc. geldt dat “de deur” de eerste deur beneden is van het gebouw waarin een woning zich bevindt.
Mag ik vragen naar een 4-persoons taxi in plaats van een taxibus?
Nee. Wilt u niet met een taxibusje mee, dan mag de chauffeur u laten staan. U dient dan een reguliere taxi te bellen.
Word ik rechtstreeks naar mijn bestemming gebracht?
Nee, er mag bij een rit van 2 zones max. 15 minuten worden omgereden om andere passagiers op te halen of af te zetten. als u verder rijdt dan 2 zones geldt een maximale tijd voor het omrijden van 30 minuten.
Word ik exact op het bestelde tijdstip opgehaald?
Nee, de taxibus kan van één kwartier voor tot één kwartier na het afgesproken tijdstip u ophalen.
Blijft de bus wachten als ik nog niet klaar ben?
Ja, maar slechts 3 minuten omdat er ook andere passagiers opgehaald of weggebracht worden, moet u klaar staan als de taxibus komt.
Moet ik gebruik maken van de veiligheidsriemen?
Ja.
Zijn er vaste op-en afstapplaatsen in de regio?
Nee, maar is ook niet nodig. U kunt de taxicentrale precies aangeven waar u wilt in- of uitstappen
Kan ik ook met mijn electrische rolstoel in het voertuig?
Ja.
Kan ik mijn blindengeleidehond of SOHO meenemen?
Ja.
Helpt de chauffeur bij het in en uitrijden van mijn rolstoel/scooter?
Ja.
Kan ik met een Wmo-pas ook reizen met Valys?
Nee, Valys is een ander vervoerssysteem.
Wat is de terugbelservice?
De terugbelservice is een extra dienst die de vervoerder levert. U kan dan worden gebeld door de taxi dat hij onderweg is naar u toe. U kunt dan rustig nog uw jas aandoen en naar beneden lopen. U dient wel het juiste telefoonnummer bij de bestelling achter te laten. Ook kan u op uw mobieltje worden teruggebeld.
Mocht uw vraag hier niet tussen staan, kunt u uiteraard altijd contact met de vervoerder opnemen.
Info 0900-9988778. U betaalt uw gebruikelijke gesprekskosten.
- Algemeen en rijtijden
- Begeleiding
- Ritpraktijk
- Rit bestellen